lördag 28 maj 2016

Burgardagen 2016

Idag är det tydligen burgardagen så jag panikfixade lite ingredienser.

Tyvärr så har inte ICA i Skurup de bästa hamburgarna från Lindströms så jag fick köpa Scans högrevsburgare och Brooklynbröd från Korvbrödsbagaren. Resten av ingredienserna hade jag faktiskt hemma.
Salladen är till och med från egen odling.
Varmluftsfrittomaten måste ju vara den bästa av alla uppfinningar. Idag så blev det Felix pommes criss cut, vilket med sin räfflade yta blir extra krispiga.
Förra gången jag gjorde hamburgare själv så grillade jag ute. Idag så var jag ensam hemma och vädret var inte riktigt lika skönt så jag varierade mig och gjorde dem i stekpanna för en gångs skull.

Istället för glace så blev kryddningen salt och peppar och ovanpå det lite Gouda-ost.
För att får en bra yta på bröden mot ingredienserna så stekte jag på dem innan jag la i köttbiten.

Dags att bygga. Smaksättningen för dagen var Ajvar från Makedonien. 

Det färdiga resultatet.

Tyvärr får jag ju säg att Scans högrevsburgare var en besvikelse. Och brioche-bröden är bättre än brooklynbröden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar