onsdag 17 augusti 2016

Malmöfestivalen, en tredje gång

Tillbaka bland streetfood-stånden för en tredje gång på årets malmöfestival. Jag och min fru brukar dela rätter, på så sätt kan man prova fler innan man blir mätt.

Idag så började vi med cajun chicken från Louisiana-ståndet. Den är god, faktiskt jättegod. Kycklingen har lite hetta, potatisen är prefekt tillagad, lite krunchig på utan och mjuk inuti och den milda såsen kompletterar båda. Jag blev besviken på att vi åt upp den så snabbt.
Nästa rätt blev fisktacos från  Mexikanska Monarkin  (som jag trodde var en restaurang i Göteborg). Också gott med mycket koriander och en viss hetta från chipotledressingen, kan också rekommenderas.
Eftersom vi åt fisktacos även häromdagen, då från Casual streetfood, så det blev en titelmatch. Men Casual vinner den matchen, deras fisktacos kändes både fräschare och hade bättre kompletterande smaker av sötma, syra och hetta.
Till efterrät åt vi churros. Första omgången var väldigt torra, så de lämnade vi tillbaka. Den andra omgången kom direkt från fritösen, men var ingen höjdare ändå.
Om jag ska sammafatta ställningen på streetfood på Malmöfestivalen så ser listan ut så här:
  1. Fisktacos från Casual Streetfood
  2. Cajun chicken från Louisiana
  3. Bulgogo biff från Korrito / Fisktacos från Mexikanska Monarkin (delad plats)
  4. Skånsk fläsksteksburgare
Saiko platsar inte på listan. Inte heller churros från Golden Waffel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar