måndag 15 augusti 2016

Malmöfestivalen 2016, igen...

Jag fortsätter att prova lite olika matstånd på Malmöfestivalen och idag blev det fläsksteksburgare.

Det här är en av de dyrare rätterna på 95:-, vill man sen ha en dricka till så landar det på 130:-! Kön är lång, eller snarare så är de 4-5 personerna bakom disken inte så snabba, jag kom kvart i tolv och fick vänta en kvart. Senare på eftermiddagen tar det nog ännu längre tid.
I teorin låter det ju väldigt tilltalande med fläskstek med knaprig svål, picklad rödlök, pressgurka och rostad lök mellan två bröd. Till detta lite rostade svålar och råa äppelklyftor med kanel. I praktiken så är det också gott. jag är dessutom imponerad att de lyckas hålla svålen knaprig trots att stekarna hålls varma. Jag tror tricket var väldigt grovt salt ströslat ovanpå, det såg så ut.

Men om jag tyckte att fisktacosarna var svåra att äta så är det ingenting mot hur besvärligt det här var. Att de bygger burgaren på höjden underlättar inte heller. Efter några tuggor så har brödet gått i bitar och steken har trillat ur.

Man blir definitivt mätt, men jag kände mig rätt däst efteråt, och jag kommer inte att gå hit igen för det var så gott (vilket jag absolut kan tänka mig med lördagens rätter). Jag blir  helt enkelt inte så sugen på att prova någon annan lättare rätt efteråt. Prova gärna själv fläsksteksburgaren, men som en del av en streetfoodavsmakningsmeny går den bort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar