torsdag 9 juni 2016

Food truck, Lindholmspiren, Göteborg

Nu hr bloggen gått överstyr och testar burgare två dagar i rad. Inte riktigt rättvist mot dagens ställe med tanke på nivån som sattes av gårdagens hamburgare.
Dagens hamburgare blev från en av de foodtrucks som står på Lindholmspiren i Göteborg. Vädret inbjöd ju till en måltid utomhus och det var på alla sätt läge att återgå till bloggens kärnområden, nämligen att testa ställen som serverar hamburgare till lunch.
Som synes så är ju namnen på deras olika burgare göteborgsinspirerade och killen i luckan förklarade vänligt vad som skilde dem åt. Jag satsade på deras standardburgare, Glennburgaren (de andra utgick från denna med tillägg). De hade inga pommes vad jag kunde se, så för en gångs skull kan dessa inte vägas in i omdömet.

Det positiva


Fräscht ihopbyggd burgare med sedvanliga ingredienser, baconet ger lite extra rökighet om man nu gillar det. Det faktum att den görs medan man väntar och har noll serveringstid mellan köket och mig gör sitt till.
Allt fler ställen har ansträngt sig lite mer när det gäller brödet jämfört med gammaldags korvbrödstyp, så även här.
Just för dagen passade det extra bra att käka utomhus på kajkanten.

Det negativa


En burgare + en burk läsk landade på 100:- jämnt, med tanke på att det är noll kostnader för servering och lokal för gästerna kan det inte ses som billigt. Hade dessutom vädret varit kasst hade jag varit tvungen att leta upp en plats att äta på. Bra för de som har sin arbetsplats på Lindholmen, dåligt för tillfälliga gäster.
Jag hade kanske föredragit den något mer rosa i mitten, men nu pratar vi finlir.

Summering

Helt ok kvalitet på hamburgare om man vill ha det till lunch i den här delen av Göteborg. Kräver dock rätt väder och en lite generösare budget än snittet.
Om jag inte hade haft gårdagens burgare i minne hade den här definitivt tagit sig till kvartsfinal i en lunchburgarserie.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar