fredag 8 april 2016

TGIF, Lilla Torg, Malmö

Ett andra besök på TGIF vid Lilla Torg i Malmö borde ge tillräckligt med underlag att låta dem inleda lunchburgarbloggen.

Förra gången var det mycket färre gäster och det kanske var anledningen till att det frågade hur jag ville ha burgaren tillagad. Medium är mitt standardval (då förväntar jag att den är rosa inuti, men utan röd köttsaft). Jag blev såklart väldigt besviken förra gången när den kommer helt genomstekt och jämngrå inuti. Det är faktiskt sämre att höja förväntningarna för att sen inte nå upp till dem.
Den här gången var vi tre som gick dit kvart över tolv, TGIF är stort så det var inga problem att få plats (det är annars inte helt lätt på de mest populära ställena). Vi beställde alla samma sak, deras Jack Daniel's® burger.

Det positiva

Lättäten burgare där brödet höll ihop bra runt ingredienserna. Whiskey-glacen var god.

Det negativa

Burgaren som helhet var rätt torr. Köttbiten var precis som förra gången helt genomstekt, och därmed inte riktigt så saftig som jag hade önskat. Själva burgaren bestod av bröd, två skivor gurka, kött, bacon, smält ost, en tomatskiva, ett salladsblad och bröd nerifrån och upp (ingen dressing). Whiskey-glacen kom i en liten kopp bredvid. Kombinationen av lite för genomstekt kött med ingen dressing alls är helt enkelt inte bra, det blir torrt. Att hälla all whiskey-glace över köttbiten hjälpte upp, men den var tyvärr så lättflytande att det å andra sidan blev kladdigt att hålla i.
Pommes frites var rätt menlösa av typen tunna strips. Mina var nätt och jämnt tillräckligt friterade för att kunna äts, men kompisen bredvid hade sämre än så, inte på något sätt tillräckligt tillagade.  Här finns det klar förbättringspotential.

Summering

Adekvat lunchburgare som kostade 99:-, så det var varken billigt eller dyrt. Men hit går man bara om det är fullt hos de närliggande konkurrenterna 1002 och Surf Shack.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar