torsdag 29 september 2016

Nordic Street Food, Malmö centralstation

Jag var ändå ute och gick inte så långt från Malmö C så jag bestämde mig för att testa Nordic Street Foods nya häng på foodcourten. Dessutom så hade de premiär idag! De har ju tidigare vunnit pris som Sveriges bästa food truck (som jag aldrig ätit på) men nu är det alltså dags att bli stationär.
Det var några personer framför mig i kön till beställningen och ett tiotal som väntade på sin mat. Jag beställde en burgare av de tre rätterna de hade, även om de andra klämmorna på menyn verkade nog så goda. Burgaren är inte en grillad eller stekt köttpuck utan snarare en "pulled högrev" med smak som påminner lite om porterstek.

Det positiva


Bra komposition av smaker och den dragna högreven är mustig. Grönsakerna är rätt syrliga, picklad rödlök måste vara hipstertillbehöret nummer 1. Dressingen var god och brödet helt fantastiskt.
Som jag skrivit om tidigare så är ju en av hemligheterna att streetfood är så gott är att det är så kort tid mellan tillagning och servering, och så även här.
Personalen är verkligen engagerad och jobbar järnet för att alla kunder ska få sin mat snabbt utan att tumma på kvaliteten genom att ge ett slarvigt intryck och har ändå tid att snacka lite med kunderna som sitter och äter. Jag tror att det inte blir riktigt lika hårt tryck när premiäryran har lagt sig och det är bra om de bibehåller nivån.

Det negativa

Det finns inga sittplatser förutom vid bardisken, till skillnad från de andra ställen på foodcourten.
Hamburgaren kostar 90:-, då ingår varken dryck eller några tillbehör som pommes. Fritsar har de inte ens även om man betalar extra så det blir ingen stor lunch. Det verkade inte ens som de serverade kranvatten utan vill man ha en Ramlösa till sin lunch kostar det 100:- jämnt. Det känns inte prisvärt, trots kvaliteten på burgaren.

Summering

Gott om man vill ha något gott snabbt medan man passerar centralen och priset är en underordnat faktor. Men inte ett ställe för större sällskap som vill äta en lugnare lunch.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar